Je optimalizace stránek pro vyhledávače dobrá pouze pro firmy?

Každý z nás chce, aby jeho webová stránka byla co nejnavštěvovanější. Zvláště důležité je to pro firmy, neboť právě od návštěvnosti jejich internetových stránek se částečně odvíjí jejich zisk. Avšak i soukromé osoby jsou rády, pokud na jejich web chodí hodně lidí.

Není tedy divu, že se všichni snaží přijít na metodu, jak svou internetovou stránku zviditelnit. Jednou z metod, používanou v dřívějších dobách především majitelkami blogů v pubertálním věku, bylo uveřejnění článku sestávajícího se pouze z nejvyhledávanějších výrazů.

clanek2

Jistě, příliš to nepomohlo, a navíc na tuto praktiku bylo hleděno jako na něco nečestného, neboť se jednalo v podstatě o klamání čtenáře. Avšak tento postup se časem vyvinul a získal novou formu. Stala se z něj optimalizace stránek pro vyhledávače.

Tu dnes využívají především firmy. Sestává se především z toho, že se v textu webu objeví jeden z nejčastěji vyhledávaných výrazů v daném oboru. To způsobí, že jej vyhledávače zaregistrují a uveřejní v seznamu výsledků.

seo1

To samotné by samozřejmě nestačilo. Proto je potřeba napsat v krátké době větší množství podpůrných článků, uveřejněných následně na nejrůznějších serverech. V nich je uveden jak odkaz na daný web, tak dané slovo. To přesvědčí vyhledávač, že se jedná o relevantní odkaz, a ten jej proto umístí v seznamu výsledků na jedno z předních míst.

Jaké to má výhody, není třeba říkat. Avšak na rozdíl od svého předchůdce je tato metoda sice účinnější, ale také náročnější. Proto se její aplikace obvykle svěřuje profesionálním firmám, které si za to nechají zaplatit.

Výhody pro firmy jsou jasné. Zvýšení zisku bude kompenzovat vynaložené náklady. Ale co soukromé webové stránky? Zde obvykle jejím majitelům peníze neplynou. Na návštěvnosti obvykle nestojí jejich živobytí. Proto by to v tomto případě byly pouze vyhozené peníze. A ty lze rozhodně využít jiným, užitečnějším způsobem.